Masto "kaatui" tuttuun tapaan autonosturilla. Omegan kannen läpi tulevalla mastolla on pituutta lähes 1,5-kertaisesti vanhan veneen kannella seisovan maastoon verrattuna.
13.00 - 16.45, 26 M Rauhallinen ravintola-aamiainen ja kauppareissu (jota haittasi megalomaaninen jenkkiautoparaati). Lopulta kohti Dirhamia pelkällä fokalla reipasta vauhtia. Aaltoja taas riitti & kunnon puuskia, parhaimmillaan 16 m/s. Perillä kylkikiinnitykseen & todella hyvä kala-ateria ravintolassa auringonlaskua ihaillen. 25°, 8 - 12 m/s (puuskat 16 m/s) S-SW Toim.Huom: Oli kyllä raskaahko kauppareissu, kun kävi ilmi että luultavasti kaikki Viron ja lähinaapurien jenkkiautot ovat juuri tänään kokoontuneet Haapsaluun ja alkavat hiljalleen valua juuri sitä katua jota pitkin kävelemme ruokakauppaan. Idea oli tulla Boltilla kaupasta pois, sekin onnistui vasta ehkä puolimatkasta jolloin olimme jo aika kypsiä (kts. ilman lämpötila). Dirhamissa selvisi että sielläkin on pienen kävelymatkan päässä kauppa, jonka valikoima kuitenkin varsin rajallinen. Auringonlasku Dirhamissa vol. 2. Kylkikiinnitys vähän isommille aluksille suunnitellussa laiturissa Sateinen Dirhami. Osmussaare hää
10.30 - 19.50, 58 M Alun perin tavoitteena Ruhnu, mutta liikaa aaltoja ja tuulta. Tiukkaa luovia kohti Salagrivaa, kunnes tajuttiin sataman koko (13 venepaikkaa ja se turkulainen eskaaderi). Vaihtoehdoksi löytyi Kuivizi,jossa ravintolapalvelut kuitenkin paikallisten juhlijoiden käytössä. Joka tapauksessa kiva suojaisa kylkikiinnityspaikka satamassa. Samalla siirryttiin yleiskartan ja sähköisten karttojen varaan. Matkanopeus jees, parhaimmillaan yli 9 kn surffeissa. Käytössä 1- tai 2-reivit, ja Mikko vaihtoi 1-reivin kuorineen köyden perillä. 19°, 9 - 11 m/s SW-W Kuivizin satama sijaitsee pienen matkaa jokea ylöspäin, tilaa oli hyvin kylkikiinnitykselle.