Perjantaina tehtiin kaupat ja lauantaina purjehdittiin vene kotisatamaan. Onakseen asti purjein (iso + code 0), loppumatka koneella. Kevyessä tuulessa parhaat vauhdit yli 7 solmua.
Veneen siirto kohti etelää käynnistyi legillä Lohusaluun. Koko matka tylsästi koneella koska pläkä. Viimeisen tunnin, puolitoista olisi voinut purjehtia, mutta eihän siinä vaiheessa enää viitsi purjeita nostaa. Lohusalussa kiinni klo 21.00. Satamahenkilö oli kyllä kuullut VHF:ään huudellut kutsut, mutta ei voinut vastata koska ei radioaseman hoitajan pätevyyttä :-( Isosaaren torpedokoeaseman ohi kohti suurta maailmaa Naissaar tuletorn Reitti Satamatoimisto
Broder Willibald päätyi telakalla samaan paikkaan mistä lähtikin, pukin asentoa vain hieman kohennettiin. Vene sai myös peitokseen uuden pressun, jonka auki kääriminen ei ollut ihan helppoa - uskomaton määrä roskaa ehti kertyä kannelle viikossa ennen pressun virittämistä. Mantookitolpat onneksi lähtivät pienemmällä vaivalla kuin viimeksi. Veneet vaihtuvat, Karttunen pysyy.
17.00 - 19.00 Koneella Hevosalmeen - jossa juuri myöhästyttiin sillan avauksesta. Suomenlinna oli täysi, plan B:ksi keksittiin Pihlajasaari (jossa naapureita veneellä). Toim.Huom: Meillä on useampia purjehtivia naapureita taloyhtiössä, nämä eri kuin Haapsalun naapurit. Pihlajasaaren palvelut olivat jo enimmäkseen kiinni ja laituriin tuli aika paljon ohiajavan liikenteen aaltoja. 18°, 2 m/s var. Salongin ikkunasta napattu taidekuva täysikuu ja kaupungin valot. Rantamökki... .. . ja sen asukas. Nähtiin myös naapureita. Mikko taisi vaivautua ulos asti kuvaamaan. .